biznes / korporacje

Kingfisher stawia na Kraków

W Polsce firmę zna prawie każdy, choć niewielu zdaje sobie z tego sprawę. Co kryje się pod marką Kingfisher?
Kingfisher jest jedną z największych firm na rynku home improvement na świecie i zdecydowanie największą w Europie. Działa w dziesięciu krajach pod dobrze znanymi lokalnie markami: B&Q, Screwfix, Castorama, Brico Dépôt, Koçtaş, a w Polsce jako Castorama Polska. Kingfisher umożliwia poprawę warunków mieszkaniowych, nieustannie rozwijając ofertę dla klientów, a teraz
zmienia także system organizacji pracy firmy.

Szykuje się rewolucja?
Raczej transformacja. Firma półtora roku temu ogłosiła projekt transformacji One Kingfisher, a teraz przechodzi do następnego etapu jego wdrażania, składającego się z trzech elementów: wdrożenia jednej platformy informatycznej dla wszystkich spółek w grupie, centralizacji procesów zakupu i logistyki, a także zbudowania centrum usług wspólnych dla finansów, które będzie obsługiwało wybrane jednostki w grupie.

Cały artykuł online

Tekst PDF

 

800 miejsc – wielkie wyzwania

(…) Wyobraź sobie miasto, które jest całkowicie samowystarczalne i ekologiczne. Twój komputer czy suszarka do włosów zasilana jest wyłącznie z odnawialnych źródeł: słońca lub wiatru. Ciepła woda, która płynie każdego dnia z twojego prysznica, pochodzi z wód geotermalnych. Po mieście wożą cię taksówki bez kierowcy, a cały ruch odbywa się wyłącznie pod ziemią. Na powierzchni nie ma dróg czy ulic, są za to zielone place i skwery. Ekologiczne miasto, miasto przyszłości, Masdar City. Takie właśnie miasto powstało zupełnie od zera na środku pustyni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Projekt tej skali nie mógł się udać bez współpracy wielu firm, a jedną z nich była CH2M, obecna przy realizacji od 2007 roku. (…)

Cały tekst PDF

 

Praca z widokiem na różnorodność

(…) Brązowa figura szarżującego byka na Wall Street to jeden z symboli nie tylko nowojorskiej giełdy, ale także przedstawicieli branży finansowej. 7 marca tego roku naprzeciwko byka pojawiła się rzeźba nieustraszonej dziewczynki. „Fearless girl” to akcja State Street, która miała zwrócić uwagę na problem dyskryminacji ze względu na płeć w dużych korporacjach. Zwróciła uwagę na tyle, że zamiast jednego dnia, dziewczynka będzie mierzyć się z bykiem przez co najmniej rok, a wokół postulatów kobiet o równość na rynku pracy rozpętała się znów żywa dyskusja. (…)

Cały tekst PDF

Przejdź do paska narzędzi